123

Jag längtar som en dåre till sommaren! Den här sommaren kommer bli
en toppensommar. Det känner jag på mig. Allt händer ju detta år!
Alla fyller 18, alla kommer skaffa körkort, alla kommer leva livet!

Tänk när man kan gå ut utan en massa kläder, halsdukar, mössor etc.
När man kan gå ut på morgonen och känna värmen slå mot huden.
Man har på sig converse shorts, linne och inget mer. Tar cykeln
och åker i världens fart ner för backen och det är inte det minsta kallt.

Det luktar varm asfalt och blommor. Solglasögon i alla färger!
Jag tänker landet, Sanden. Grillat kött med sallad. Solkräm.
Sandaler och badkläder. Och i år blir det Metaltown också!
Slitna shorts, morgans tröja, converse, Raybands och musik.
Fräknar och brun hud!

Och allt som händer innan. Vår. Min födelsedag och många andras också.
Lukten av nytt gräs och vårblommor. Kallt på morgonen och to-die-varmt på eftermiddagen.
Jag kan knappt bärga mig tills snö, is och slask försvinner! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0