Tips från kungen

Jag har funderat länge på hur man ska hindra att svettas som en apa på krogen, eller när man är på tillställning där man rör på sig men ändå vill se okej bra ut. Och jag har hittat en lösning, åtminståne en tillfällig lösning.
Jag använder mig av talk. Ni vet såntdär puder som man har på bebisar så att de inte ska få skavsår efter blöjan. Det hindrar fukt. Och nu tänker ni: Vadå? Ska man gå runt och se ut som ett vitt spöke mitt i sommaren?! Nej! Då tar ni erat egna sminkpuder, helst nyansen mörkare, och blandar lite snyggt med talket. I en skål eller liknande. För mig funkar det. Men om man är som ett vattenfall, som jag är ibland, kan det vara bra att ha lite med sig i väskan. Bara springa in på dass och pudra näsan liksom! ;)

Kommentarer
Postat av: Jonna

smart grej pussi, eller kungen menade jag ;)

2010-08-12 @ 17:29:21
URL: http://konk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0