127

Ni som inte är intresserade, läs inte. Jag ska skriva av mig lite tankar.
Det kan i längden bli långtråkigt. Men nu har ni blivit varnade.

Alla som känner mig kan få uppfattningen av att mitt humör kan skifta
snabbt som attan vid vissa tillfällen. Sån har jag varit hela mitt liv.
Oftast så händer detta när det händer något eller har hänt något.
Alla vet att tjejer kan bli förändrade en gång i månaden liksom.
Men som den optimist jag oftast är brukar det inte märkas. Det är nog
bara de närmaste som märker.

Som person är jag den som får folk att skratta och jag kan verkligen bjuda på
mig själv. Jag gillar att diskutera jobbiga saker, för det finns inget bättre än
att lätta sitt hjärta på någon. Jag har lätt att prata i allmänhet med helt randommänniskor. Men som allt annat så skiftar sådant också.

Hur ska då en människa agera om någon helt plötsligt blir förändrad.
Är hon ledsen? Är hon trött? Har hon inget att säga?
Anledningen till att jag blir förändrad är för att jag kan inte spela teater.
Om jag är förbannad, visar jag det. Om jag är glad och behöver skratta, gör jag det.
Om jag bara är tyst, så har jag helt enkelt inte intresset att prata om ämnet.

Mycket handlar om hur mycket man litar på människor. Jag kan lätt lita på vänner.
Men när det kommer till kärlek, så har jag en stor mur att bräcka.
Jag ger ofta människor en chans att lära känna mig. Men om jag inte får något välkomnande så skiter jag i den personen. Tillit är något man förtjänar.

Jag har tänkt på det här med att snacka skit. Vad är det egentligen? Vad krävs det för att det ska räknas som skitsnack. Man kan ju fastställa en sak. ALLA snackar på någon nivå skit. De kommer man inte undan ifrån. Är det att snacka skit om någon om man verkligen tycker att den personen personligen är irriterande på något sätt. Eller om den personen verkligen gör något fel? Får man inte säga något negativt om någon bara för att man är vänner. Man måste ju få säga vad man tycker? Tyvärr jag har insett att vissa tål inte sanningen. De vill inte höra på. Är inte det att leva i en bubbla? Och det är bara yttligare ett exempel på hur lättlurad människan är. Människan är svag på många vis.

Okej, jag ville bara skriva av lite tankar. Skönt.
Jag vill bara understryka att detta är inte riktat mot någon.
Man måste ju skriva det nuförtiden. Annars tar folk illa upp av 0 anledning.

Kommentarer
Postat av: Anna T

Håller med dig på det mesta där. Du är en bra tjej som säger vad du tycker, vilket bara visar styrka. HEJA DEJ !<3

2010-03-09 @ 14:52:07
URL: http://annalinneamaria.devote.se
Postat av: jennie

pusspusspuss!

2010-03-09 @ 17:20:20
URL: http://jennieskold.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0